perjantai 17. heinäkuuta 2009

Tilkkutöitä ja lasten kanssa askartelua...


Tämän viikon aikana olen ommellut erilaisia tilkkutöitä. Olen koettanut tehdä keskeneräisiä töitäni valmiimmaksi ennenkuin aloitan uusia. Olen ommellut kolmea tilkkupeittoa valmiimmaksi sekä kolmea laukkua. Tähän enkeli-/keiju-peittoon olen applikoinut blokit jo vuonna 2007, mutta vasta nyt olen koonnut niistä peittoa.


Blokeissa on aikas hassun näköisiä enkeleitä ja keijuja arkisissa askareissa. Peitosta tulee värikäs ja iloinen, oikea hyväntuulen peitto. Olen nyt yhdistänyt kaikki blogit toisiinsa ja laitan siitä kuvaa myöhemmin...



Veljeni 9-vuotias tytär oli meillä kyläilemässä viime viikon ja yhdessä hänen ja tyttäreni kanssa askartelimme ja ompelimme paljon. En muistanut kuvata tyttöjen todella hienoja Fimo-massa askarteluja ollenkaan enkä läheskään kaikkia ompelutöitä... Huovasta askartelimme erilaisia, hauskoja Ötököitä.


Olin juuri leikannut Lunan turkkia lyhyemmäksi ja veljeni tytär oivalsi, että Lunan karvahan on mitä mainiointa askartelumateriaalia. Niinpä hän ikuisti Lunan piirtämällä Lunan kuvan ja liimaamalla Lunan karvaa piirroksen päälle. Tuli ihana taulu Lunasta!

Lasten kanssa on mukava touhuta. Oli mukava opettaa tytöille ompelemista, kaavojen piirtämistä ym perusasioita. Ja miten nopeasti he oppivatkaan...

2 kommenttia:

Sanna kirjoitti...

Aivan ihania juttuja olet tehnyt... =)

Niin kyllä se varmaan on kova paikka kun lapsi lähtee kotoa, omille siivilleen... =/

Itsellä lapset vielä pieniä, ja välillä tuntuu että olisivat jo isompia. Pitäisi vain ajatella, että pysyisivät pienenä mahd. pitkään =) JA NAUTTIA!!! Täällä odotellaankin meidän isompaa neitiä kotiin, mummon luota... =)

katrilli kirjoitti...

Hei Maisuli!

Kiitos Sinulle Maisuli!
Lasten ollessa pieniä tuli välillä tunne, että kunpa nuo riiviöt kasvaisivat nopeasti isoiksi. Mutta oikeasti lapsuudenaika menee niin mahdottoman nopeasti ohi. Nautihan lapsistasi Maisuli j muista, että äitikin on vain ihminen, joka saa välillä väsyä:)

Ihania hetkiä pikkuisten kanssa!

Halauksin KAtrilli