torstai 29. maaliskuuta 2012

Kuulumisia 29.3.2012




Hei! Pitkästä aikaa palaan blogini pariin. Alkuvuosi on mennyt toipuessa käsileikkauksesta, joten olen ollut pitkään tekemättä käsitöitä. Nyt käsi alkaa olla kunnossa, joten tilkkukangaslaatikot ovat alkaneet palata kotimme sisustukseen. Ja into ommella on palannut kevätauringon myötä.

Toipumisaikana on ollut toisaalta mukava levätä ja kerätä voimia pitkän ja pimeän talven jälkeen. Katsoin paljon elokuvia ja luin paljon kirjoja käsitöiden tekemisen sijasta. Heti kevätauringon alkaessa pilkistellä ja valoisan ajan lisääntyessä, olen alkanut tekemään käsitöitä ja kauan kadoksissa ollut tilkkuinnostuskin on löytynyt ja olen saanut muutamia pitkään tekeillä olleita töitä tehtyä. Tähän liittyy yksi koko vuoden voimassa oleva haastekin, mutta siihen palaan myöhemmin.

Auringon myötä olen löytänyt innon lenkkeilyynkin ja ulkoiluun. Lähes joka päivä lähden koirien kanssa suolle kävelemään. Ja olen hiihtänytkin metsäsuksilla yli kymmenen vuoden jälkeen. Se on tuntunut mahtavalta. Ennen sairastumista hiihto kuului rakkaimpiin harrastuksiini, mutta siitä olen joutunut luopumaan ja varsinkin latuhiihdosta. On ollut mahtava huomata, että nyt pystyn hiihtämään rauhallisesti ilman kiirettä metsässä katsellen samalla luonnon ihmeitä, kettujen jälkiä, lintujen makuupaikkoja...Liikkumisessa pitää kuitenkin pitää järki mukana, koska liiasta liikkumisesta tulen kipeäksi, selän ja jalan hermokipu on aktivoitunut liikkumisen myötä ja se ei ole mukavaa. Lepopäiviä on välillä pidettävä vaikka aurinko houkutteleekin ulos...

1 kommentti:

Eliana kirjoitti...

Eu desejo que logo você esteja bem.
A foto é linda! ;)

Toivon vain, että olet hyvin.
Kuva on kaunis! ;)